Het Louwman Museum in Den Haag (06-02-15)


Afgelopen zaterdag ben ik naar het Louwman Museum in Den Haag geweest. Een prachtig gebouw met een prachtige collectie auto's. Ik had me voorgenomen om ook vooral om me heen te kijken en niet alleen maar foto's te maken ;) dat is deels gelukt en deels niet omdat achteraf bleek dat ik niet alle modellen gezien heb...

Meestal wil ik de auto's helemaal op de foto hebben of er moet een mooi detail zijn dat ik daar een close-up van maak. Eigenlijk maak ik vaak dezelfde soort foto's van auto's. Dit keer wilde ik proberen om in ieder geval aandacht te besteden aan details en ook eens andere standpunten uit te proberen.

Het museum heeft de decoratie aan de muren aangepast bij de auto's. Dit geeft vaak een super gaaf effect. De verlichting is voor een fotograaf ook perfect, bijna geen irritante lichtplekken op de auto's te zien die je dan dus ook niet op de foto krijgt.

Erg lastig om (uiteraard) uit een heleboel foto's de mooiste te kiezen, maar ik heb het aantal weten te beperken tot 9, waarbij ik nog 3 extra foto's laat zien die de detailfoto's aanvullen.








en de muurdecoratie met de auto in z'n geheel, nou ja, geheel ;) voortaan een stapje achteruit doen :)



Het is een Rolls-Royce, ook even een totaal plaatje van de voorkant (grrr teveel afgeleid van de mooie decoratie er achter want de Rolls was van de zijkant eigenlijk veel mooier...). Tsja, ik ben blijer met de foto hierboven, het verrassende resultaat van gewoon even mijn toestel op de grond houden, omhoog richten en afwachten wat het resultaat is :)



en een foto van de Cadillac in z'n geheel:


In de zomer zou ik best nog wel een keer naar het museum willen, er ligt ook een klein park achter het museum: lekker wandelen en foto's maken in het park en natuurlijk in het museum foto's maken van de modellen die ik afgelopen zaterdag over het hoofd gezien heb en nog meer extremere foto's maken... maar voorlopig gewoon even nagenieten met deze foto's!

2 opmerkingen:

Maddy zei

Wauw, wat een mooie en aparte foto's heb je gemaakt!

Lieneke zei

Ook hier kwam er gelijk een "wauw". Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ik vind het zo ontzettend knap. Ik heb dat helemaal niet in de vingers. Ze worden trouwens ook steeds beter!!!